Cotidianul Marca a vizitat magazinul oficial al clubului PSG din Paris şi a constatat că tricourile cu numele lui Messi şi cu numărul 30 pe care-l va purta la vicecampioana Franţei se vând cu preţuri cuprinse între 115 euro şi 165 de euro.
Citește și
Deşi pe site-ul clubului PSG preţul tricoului este stabilit la 158 euro, în magazin preţul variază. O replică normală a tricoului, numită "tricou de stadion”, costă 115 euro cu totul inclus: numele lui Messi, numărul 30 şi fie emblema de Ligue 1, fie cea de Liga Campionilor.
Cei care doresc să poarte echipamentul pe care îl folosesc jucătorii vor trebui să cumpere "tricoul de meci”. Acesta este mai scump, 165 de euro, odată ce sunt adăugate adăugate numele, numărul şi una dintre emblemele competiţiei.
În ciuda preţului ridicat, sute de fani au făcut cozi de la prima oră a dimineţii pentru a pune mâna pe noul tricou al lui Messi. PSG a anunţat că, din motive de securitate, magazinul clubului nu se va deschide până la ora locală 15.00 (16.00, ora României), dar în cele din urmă uşile s-au deschis la ora 12.30.
La Barcelona, fostul club al lui Messi, lucrurile stau foarte rău. Pe măsură ce s-a împrăştiat ştirea despre mutarea lui Lionel Messi la Paris, toate tricourile Barcelonei cu numărul 10 pentru sezonul 2021/22 au fost retrase de pe rafturi.
Deşi nu se aşteaptă pierderi economice uriaşe din această cauză, Nike va avea sarcina de a decide ce se întâmplă cu tricourile care îi sunt returnate. Barcelona are la dispoziţie aproximativ două luni pentru a returna tricourile lui Messi pentru sezonul viitor la sediul companiei nord-americane. Aceasta este procedura standard pentru tricourile care au fost deja înscripţionate înainte ca un jucător să părăsească un club, cum a mai fost cazul cu Neymar în 2017.
Problema vine însă din altă parte. Potrivit mai multor studii, aproximativ opt din zece tricouri ale echipei FC Barcelona care au fost vândute au avut imprimat pe spate numărul 10 al lui Messi, ceea ce a însemnat un venit cuprins între 20 şi 30 de milioane de euro pe sezon pentru clubul catalan.
Marc Ciria, directorul general al Diagonal Inversiones, o companie de management al investiţiilor, a explicat că, în urma plecării lui Messi, se speră ca tricourile lui Memphis Depay să se vândă într-un ritm bun.
"Numele lui ar putea să apară pe cinci din zece tricouri vândute şi astfel să se evite o scădere a vânzărilor de peste 30 la sută pe termen scurt", a menţionat Ciria.
Tricourile echipei FC Barcelona pentru sezonul 2021/22 au fost puse în vânzare încă din 16 iunie, ceea ce înseamnă că fanii au avut la dispoziţie două luni pentru a-şi cumpăra tricourile cu numele lui Messi pentru sezonul viitor, într-o perioadă în care puţini se gândeau că argentinianul ar putea părăsi Camp Nou.