Uniunea Ciclistă Internaţională (UCI) propune interzicerea utilizării monoxidului de carbon de către echipe înainte de noul sezon, relatează Reuters.
Citește și
Gazul, care poate fi letal, este utilizat în doze mici în timpul antrenamentelor pentru a ajuta echipele să măsoare parametrii sanguini critici ai cicliştilor, în special nivelul hemoglobinei.
O investigaţie publicată de site-ul Escape Collective, în timpul Turului Franţei din acest an, a evidenţiat utilizarea de către mai multe echipe a dispozitivelor de rebreather cu monoxid de carbon pentru a optimiza antrenamentul la altitudine.
"Inhalat în doze mici şi în condiţii stricte de siguranţă, gazul este utilizat în medicină ca trasor pentru a măsura difuzia pulmonară a oxigenului sau a masei totale de hemoglobină", a precizat joi UCI într-un comunicat.
„Cu toate acestea, atunci când este inhalat în mod repetat în condiţii nemedicale, poate provoca efecte secundare precum dureri de cap, oboseală, greaţă, vărsături, dureri în piept, dificultăţi de respiraţie şi chiar pierderea cunoştinţei. UCI consideră că aceste efecte secundare asupra sănătăţii şi lipsa totală de cunoştinţe cu privire la efectele pe termen lung ale inhalării repetate de monoxid de carbon justifică interzicerea utilizării acestui gaz din motive medicale.”
Monoxidul de carbon a ţinut prima pagină a ziarelor în timpul Turului Franţei din acest an, când viitorul campion Tadej Pogacar a fost întrebat despre utilizarea legală a gazului de către echipa sa Visma-Lease a Bike.
"Este un test în cantonamentul de altitudine pentru a vedea cum răspunzi la altitudine. Respiri într-un balon timp de un minut şi apoi vezi masa hemoglobinei, iar apoi trebuie să repeţi testul după două săptămâni", a precizat el.
"Nu este ca şi cum am respira gaze de eşapament în fiecare zi în maşini. Este doar un test destul de simplu pentru a vedea cum răspunzi la antrenamentul la altitudine”.