Julian Răduţă a obţinut prima sa victorie de etapă la viteză în coastă, după ce s-a impus categoric în faţa campionului matematic al acestui sezon - Emil Ghinea
Ediţia din acest an a Trofeului Straja a adus la start un număr de 42 de sportivi, dintre aceştia remarcându-se atât Julian Răduţă (Osella PA21) - învingătorul etapei - cât şi Sorin Huţanu - cel ce a dominat categoric clasamentul turismelor până în a doua manşă de concurs, când o greşeală l-a făcut să iasă în afara traseului de concurs. Totuşi, timpii de referinţă ai manşelor de recunoaştere - în ambele zile - şi a antrenamentelor de sâmbătă au fost stabiliţi de sportivul ce în acest sezon a bifat primul său titlu absolut la viteză în coastă, anume Emil Ghinea (Norma M20F Evo).
Citește și
Şi deşi prima manşă de concurs i-a revenit mangaliotului (n.r. Ghinea), care a oprit cronometrul la un 2:57.665, în cea de-a doua [manşă] s-a produs surpriza. Răduţă a coborât până la 2:56.571 - stabilind astfel şi cel mai rapid timp al etapei - în vreme ce Ghinea s-a clasat în urma sa, dar la o diferenţă de peste 3 secunde, făcând ca avantajul acestuia de aproape 5 zecimi după prima manşă de concurs să-i devină dezavantaj de 2,6 secunde. Podiumul absolut al etapei hunedorene a fost completat de sinăianul Dominic Marcu (Tesla Model S Plaid) - singurul sportiv prezent la start cu o maşină electrică. Acesta din urmă s-a impus astfel în cadrul Categoriei 3, în vreme ce acelaşi Răduţă şi-a adjudecat şi triumful Categoriei 2.
De cealaltă parte însă, în ierarhia Categoriei 1, ghinionul unuia a însemnat norocul celuilalt. După o primă manşă de concurs foarte bună, în care a oprit cronometrul la un 3:15.094 şi a stabilit cel mai bun timp [în concurs] al categoriei turismelor, Sorin Huţanu (Audi RS3 LMS TCR) a avut parte de o uşoară incursiune în afara traseului de concurs în cea de-a doua manşă decisivă, oferindu-i pe "tavă" victoria lui Alin Opriţescu (Volkswagen Scirocco), care se apropie de prima poziţie a clasamentului la zi. Lider la turisme rămâne însă tânărul Bogdan Duma (Mitsubishi Lancer Evo), care a încheiat Trofeul Straja pe poziţia secundă la Categoria 1. Acesta din urmă se află astfel la doar o etapă distanţă de nu mai puţin de 3 titluri naţionale la viteză în coastă, al categoriei turismelor dar şi al Grupei 3 şi Clasei 3B, clasamente pe care şi le-a adjudecat la Straja şi datorită ieşirii în decor a lui Huţanu. Podiumul Categoriei 1 a fost completat de Bogdan Toma (Porsche 718 Clubsport GT4) care mai are de dat însă o luptă cu acelaşi Huţanu pentru titlul de campion al clasei 3A, respectiv cel de vicecampion al Grupei 3 şi categoriei.
Tânărul Nicolas Benea (Ford Fiesta) s-a impus la limită în multiple clasamente - Grupa 6, Clasa 6B, Juniori şi Debutanţi - reuşind să-şi adjudece, matematic, titlul în cea din urmă ierarhie. În toate cele patru clasamente enumerate, timişoreanul a fost urmat pe podium de cunoscutul fotograf profesionist Flavius Croitoriu (Renault Clio Rally5) - care a debutat cu brio în naţionalul de viteză în coastă - venind la numai 6 zecimi în urma lui Benea cu o maşină de specificaţie inferioară, în vreme ce Andrei Dună (Peugeot 208 R2) - aflat la rândul său în prima cursă de viteză în coastă - a urcat pe ultima treaptă a podiumurilor de mai sus. Cu victorii au încheiat şi Antonia Tănasie - la Grupa 4, Darius Vîlsan - la Grupa 5 şi Alexandru Andreoiu - la Grupa 7, titlurile urmând să se decidă în ultima etapă care este programată în perioada 7-8 septembrie. Deşi matematic nu se poate numi campion, braşoveanul Tudor Luca, care a fost nevoit să depună "armele" pe prima manşă de concurs a etapei hunedorene, are nevoie de numai 1,5 puncte pentru a deveni campion la Juniori, calculele fiind făcute în situaţia în care Nicolas Benea ar triumfa în ultima etapă.