Sursa foto: Flavius Croitoru
Citește și
Campionatul Naţional de Viteză în Coastă (CNVC) debutează în acest weekend, la Râşnov. Prima manşă se vede în direct pe Look Sport, de la ora 13:00, iar a doua de la 14:45, pe Look Sport 3 Motors.
Principala noutate a sezonului este legată de clasele de concurs, ce s-au schimbat în funcţie de factorul de performanţă, pentru a alinia competiţia la standardele FIA şi astfel duelurile vor fi mult mai echilibrate.
La electrice vom avea o maşină fabuloasă. În premieră europeană pe un traseu de viteză în coastă, Dominic Marcu va pilota un model Tesla 3 Performance, după ce în stagiunea precedentă a impresionat la volanul unui model Mini, tot de configuraţie electrică. Anul 2022 vine cu un upgrade mare pentru carismaticul pilot.
Maşina este extrem de puternică şi are o capacitate de 500 CP şi a fost redusă cu 200 kilograme, astfel ne aşteptăm să o vedem în top la Râşnov. Sistemele de direcţie şi frânare au fost dezvoltate de americanii de la Unplugged Performance.
Dominic a vorbit despre proiectul său inedit în Europa, dar şi despre dragostea pe care o are pentru motorsport şi natură.
”Născut în localitatea Sinaia, în anul 1991, de 30 de ani trăiesc o frumoasă poveste de viaţă într-un spirit competitiv, plin de pasiune, dragoste de oameni, munte şi maşini,
La vârsta de 3 ani am descoperit ski-ul apoi impulsionat fiind de către tatăl meu, sporturile de iarnă au devenit în mod firesc o parte importantă a vieţii mele.
Din copilărie am practicat schiul de performanţă. Am concurat din postura de sportiv de performanţă în Campionatul Naţional de Ski Alpin, precum şi alte competiţii. Când tot mai mulţi prieteni mi-au cerut sfaturi vis-a-vis de tehnica de alunecare pe schiuri mi-am dat seama că îmi place să dezvălui tainele acestui sport minunat şi pot face o carieră din asta. Este motivul pentru care am devenit monitor de ski şi am înfiinţat Şcoala de Ski şi Snowboard Snowline, cu o echipă tânără la care toţi pot apela cu încredere pentru a învăţa corect alunecarea pe zăpadă.
În acest domeniu este necesar să te dedici în ceea ce faci, să iubeşti muntele, sportul şi interacţiunea cu oamenii. Pentru a preda acest sport, nu este suficient doar să ştii să schiezi, este nevoie de metode, tehnici, răbdare şi implicare. Nu este o activitate pentru profit, este pentru şi despre cultivarea unei pasiuni. Concluzia este simplă: implicare 100%, satisfacţie pe măsură! Este o pasiune pusă în slujba oamenilor şi mie îmi place cel mai mult să ajut oamenii.
Satisfacţia este deosebită când lucrezi cu oamenii şi îi vezi performând. De asemenea, tabloul cu familia la ski este fantastic. Înveţi o întreagă familie să schieze şi după prima lecţie îi vezi cum pleacă schimbând impresii despre experienţele de pe pârtie, iar după mai multe lecţii îi vezi împreună pe pârtie cum schiază. Ce poate să fie mai frumos?!
Fiind un sport adresat unor persoane cu venituri medii spre mari, nefiind un sport uşor accesibil, am realizat în trecut activităţi prin care am reuşit să oferim această şansă de a schia şi copiilor care provin din familii fără posibilităţi. De ziua mondială a zăpezii am oferit şansa a 20 de copii să schieze, oferindu-le echipament şi lecţii gratuite. În această iarnă am făcut donaţie către o casă de copii din Braşov mai multe echipamente complete de ski. Este un lucru extrem de plăcut să văd bucuria de pe chipurile lor.
Hotărârea, determinarea şi dorinţa sa de a face tot timpul ceva nou, m-au determinat să-mi îndrept privirea şi către alte ramuri sportive care implicau viteza. Astfel, tot la vârste fragede, am realizat că-mi plac, pe lângă ski şi maşinile. Mă visam pilot de raliuri. Pentru că nu mi-am abandonat niciodată visurile, am perseverat şi în acest în domeniu.
Sunt pilot în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, unde am obţinut rezultate remarcabile, iar obiectivul meu este acela de a face performanţă în continuare în acest sport. Începând cu anul 2013 am pilotat mai multe maşini cu combustie internă, obţinând numeroase locuri pe podium.
Mereu mi-am dorit să realizez proiecte unice şi să fiu implicat în acţiuni care schimbă lumea. Astfel că, într-o zi, în timp ce urmăream un videoclip pe internet cu un Bmw i3, mi-a venit ideea să fac o maşină electrică de curse. În momentul acela am realizat o prezentare şi am trimis un e-mail la Bmw Group cu această propunere.
BMW Group a acceptat propunerea mea, pe care a găsit-o foarte interesantă şi am început să dezvoltăm împreună acest proiect inedit. Ideea iniţială a fost să realizăm primul BMW i3 de curse din lume, dar după mai multe teste şi încercări am descoperit că este destul de dificil din cauza structurii de carbon a maşinii. Fix când căutam soluţii să realizăm proiectul, s-a lansat MINI SE şi am hotărât să mergem la drum cu acest model. Am început testele, pregătirile şi ne-am îndreptat cu paşi rapizi către linia de start.
În anul 2021 am reuşit performanţa să termin un sezon complet cu maşina electrică, ieşind Campion Naţional. A fost un sezon plin de experienţe noi şi multe provocări. Din punctul de vedere al pilotajului, am fost plăcut surprins, m-am obişnuit destul de repede cu maşina şi cu noul stil de pilotaj, destul de diferit faţă de tot ce am condus până acum.
Din dorinţa de a dezvolta şi mai mult acest vis, de a concura şi scrie istorie cu o maşină electrică, am decis să trec la nivelul următor, cu o maşină mai performantă.
În acest an am pus bazele unui nou proiect unic, prima TESLA MODEL 3 de competiţii din EUROPA, un vehicul de 500 de cai putere, pentru a demonstra faptul că o maşină de curse 100% electrică poate face performanţă şi în acelaşi timp să protejeze mediul înconjurător.
Să arătăm oamenilor că o maşină electrică pe lângă performanta are şi un range foarte bun şi este o alternativă eco-friendly pentru un autoturism cu o asemenea putere. Fiind utilizată în competiţii cu succes unde este nevoie de putere, staţie de încărcare şi un range cât mai bun, demonstram că în viaţa de cu zi este chiar foarte uşor şi din ce în ce mai accesibil.
Unul dintre cele mai mari avantaje ale conducerii electrice este îmbunătăţirea pe care o poate aduce mediului înconjurător. Obiectivul meu este de a redefini viitorul racing-ului printr-un mod mai eficient de a participa în competiţiile auto, în care tehnologia şi sustenabilitatea joacă un rol important”, a explicat Marcu, pentru Look Sport.