Pentru prima dată după 25 de ani, pe pistele de Formula 1 vor circula două maşini de siguranţă într-un sezon, după ce Aston Martin s-a alăturat producătorului Mercedes, informează presa internaţională.
În ceea ce priveşte safety car-ul furnizat de constructorul german, acesta va fi acelaşi model ca anul trecut, Mercedes-AMG GT R. Singura diferenţă va fi culoarea, roşul înlocuind argintiul. Culoarea a fost preluată de la Crowdstrike, o companie americană de securitate cibernetică, sponsor al echipei Mercedes.
Un model adaptat de Aston Martin Vantage va apărea pentru prima dată la grand prix-uri, la 28 martie, la Marele Premiu al Bahrainului, prima etapă a sezonului 2021. Mercedes şi Aston Martin vor alterna apoi la curse în noua ediţie a CM de Formula 1.
Constructorului britanic de maşini sport Aston Martin revine în Formula 1 după 60 de ani, odată cu "rebotezarea" echipei Racing Point, fostă Force India. Omul de afaceri canadian Lawrence a preluat echipa Force India, pentru fiul său, Lance Stroll şi, totodată, a devenit acţionar majoritar la Aston Martin.
Contribuţia Aston Martin la echipa de Formula 1 este mai mult cu numele, deoarece monoposturile care vor evolua în ediţia 2021 a Marelui Circ, pilotate de germanul Sebastian Vettel şi Lance Stroll, sunt în continuare copii fidele ale unor maşini Mercedes din sezoanele trecute.
Mercedes şi Aston Martin au devenit din ce în ce mai apropiate în ultimul an, după ce au ajuns la acorduri de preluare a unor acţiuni şi la o cooperare tehnică mai strânsă. Mercedes îşi va mări pachetul de acţiuni la Aston Martin la 20 la sută, oferind în acelaşi timp acces la o gamă de tehnologii, inclusiv trenul de propulsie şi arhitectura electrică/electronică.
Colaborare merge mai departe, după ce Mercedes a făcut loc Aston Martin în F1, în ceea ce priveşte maşina se siguranţă şi maşina medicală.
Aston Martin Vantage are un motor V8 de patru litri de 528 de cai putere, cu o accelerate de la 0 la 100 de kilometri/oră în 3,5 secunde.
În interiorul său, au fost montate două ecrane pe tabloul de bord, oferind ocupanţilor un flux de televiziune în direct şi diverse informaţii, inclusiv timpii înregistraţi şi poziţia pe pistă a fiecărui monopost activ.
Consola centrală a fost modificată, incluzând un sistem de control pentru a executa o serie de acţiuni, cum ar fi activarea sirenei, comunicaţiile radio şi controlul LED-urilor barei luminoase. "Marshalling System" al FIA este integrat în zona instrumentelor de pe tabloul de bord, permiţând şoferului şi copilotului să vadă ce culoare are steagul afişat în fiecare sector al pistei.
Safety car-ul va fi pilotat, la fel ca în ultimii ani, de germanul Bernd Maylander.