Fotografie de Artem Podrez pe Pexels.com
Când vine vorba de întreţinerea maşinii, unul dintre cele mai cruciale aspecte de luat în considerare este alegerea anvelopelor. Alegerea setului potrivit de anvelope poate avea un impact semnificativ asupra performanţei şi siguranţei vehiculului tău. În principiu, există două categorii principale de anvelope pe care le poţi utiliza la maşina ta: anvelope sezoniere şi cele pentru toate anotimpurile. În rândurile următoare vei putea descoperi care sunt principalele diferenţe dintre cauciucurile de vară şi cele de iarnă şi de ce ar fi indicat să optezi pentru varianta schimbării anvelopelor anual chiar dacă cele all-season par a fi o variantă mai uzuală.
Iată care sunt cele mai importante diferenţe dintre cauciucurile destinate anotimpului cald şi cele pentru anotimpul rece!
1. Performanţă în condiţii diferite
Citește și
Anvelopele de iarnă sunt proiectate special pentru a funcţiona bine în condiţii de vreme rece, de obicei sub 7°C. Acestea oferă aderenţă superioară pe zăpadă, gheaţă şi noroi, asigurând un condus mai sigur în lunile de iarnă. Performanţele îmbunătăţite de tracţiune şi frânare ale anvelopelor de iarnă le fac indispensabile pentru regiunile care se confruntă cu ierni aspre. Este important ca atunci când îţi achiziţionezi anvelope de iarnă să o faci din surse omologate (ca altex.ro) pentru a nu te trezi cu surprize privind calitatea produselor cumpărate.
Pe de altă parte, anvelopele de vară sunt optimizate pentru condiţiile de vreme caldă. Acestea oferă performanţe excelente de manevrabilitate, viraj şi frânare pe drumuri uscate şi umede în timpul verii. Utilizarea anvelopelor de vară în timpul iernii poate fi periculoasă, deoarece acestea îşi pierd flexibilitatea şi aderenţa la temperaturi scăzute, ceea ce duce la compromiterea siguranţei în trafic.
2. Compoziţie şi amestec de cauciuc
Una dintre cele mai semnificative diferenţe dintre anvelopele de vară şi cele de iarnă constă în compoziţia acestora. Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus de cauciuc mult mai moale care rămâne flexibil chiar şi la temperaturi extrem de scăzute. Această flexibilitate asigură o aderenţă mai bună pe drumuri îngheţate şi înzăpezite, reducând riscul de derapaj.
Pe de altă parte, anvelopele de vară sunt concepute cu un compus de cauciuc mai dur. Acest material devine mai maleabil pe vreme caldă, asigurând o tracţiune optimă pe drumuri uscate şi umede. Cu toate acestea, anvelopele de vară se pot întări la temperaturi scăzute, ducând la o aderenţă redusă şi la condiţii de condus potenţial periculoase.
3. Modelul benzii de rulare
Modelul benzii de rulare joacă un rol esenţial în performanţa anvelopelor. Anvelopele de iarnă au o bandă de rulare mai adâncă, cu spaţii mai mari şi mai multe şanţuri (fante mici) care ajută la canalizarea zăpezii, a noroiului şi a apei departe de suprafaţa anvelopei. Acest design îmbunătăţeşte tracţiunea şi reduce şansele de hidroplanare.
Anvelopele de vară, dimpotrivă, au un model mai puţin adânc al benzii de rulare, cu mai puţine şanţuri. Blocurile benzii de rulare sunt proiectate pentru a maximiza contactul cu şoseaua, oferind o manevrabilitate şi o stabilitate mai bună în condiţii de carosabil uscat şi umed. Designul benzii de rulare minimizează riscul de hidroplanare, dar nu este potrivit pentru drumurile înzăpezite sau îngheţate.
Înţelegerea diferenţelor cheie dintre anvelopele de vară şi cele de iarnă este esenţială pentru menţinerea performanţei şi siguranţei vehiculului tău pe tot parcursul anului. Anvelopele de iarnă oferă tracţiune superioară şi siguranţă în condiţii de frig, zăpadă şi gheaţă, în timp ce anvelopele de vară oferă manevrabilitate optimă şi eficienţă a consumului de combustibil pe vreme caldă.
Articol susţinut de Altex.