Chiar dacă nu mai avem parte de iernile de altă dată când zăpada era prezentă săptămâni întregi pe străzi, asta nu înseamnă că vom fi feriţi de ninsori abundente. Iar dacă din varii motive cineva s-a decis să meargă la munte cu pneuri all-season în loc de unele de iarnă şi va întâlni cantităţi mari de zăpadă pe drum, lucrurile se vor complicat foarte mult.
Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt, în foarte multe cazuri, o alegere excelentă din punct de vedere financiar. Chiar dacă nu excelează în nicio condiţie, nici vara nici iarna, se vor comporta decent. Pentru cineva care rareori iese din oraş iar atunci când o face abia de atinge 100 km/h, chiar sunt o alegere inspirată. Cu toate acestea, este de preferat ca acea persoană să fie conştientă că în condiţii de ninsoare şi drum acoperit de zăpadă acele pneuri se vor comporta slab sau, oricum, incomparabil mai slab decât unele de iarnă.
Citește și
Avantajul acestor anvelope este altul: pot fi folosite fără probleme şi griji de la începutul primăverii până la începutul iernii, chiar când temperaturile coboară spre zero grade Celsius. Din acest punct de vedere, sunt de preferat în locul pneurilor de vară care odată ce temperatura a scăzut sub zece grade Celsius deja se întăresc foarte mult şi nu mai asigură elasticitatea şi, implicit, aderenţa necesară unui condus în deplină siguranţă. Mai mult, se comportă foarte bine pe ploi abundente cu drumuri acoperite de peliculă de apă. Multe anvelope de vară sunt foarte deficitare la acest capitol şi îşi ating limita de acvaplanare mult mai repede conducând la situaţii periculoase atât pentru cei din maşină cât şi pentru cei din jur.
Anvelopele all-season au două componente care le definesc: compoziţia materialului din care sunt făcute şi profilul. În primul caz, materialul este unul destul de moare care-şi menţine proprietăţile elastice într-un ecart de temperaturi care variază între zero şi până în jurul valorii de 30 de grade Celsius, în funcţie de producător şi model. În afara acestui interval termic vor fi fie prea rigide fie prea moi. Ambele situaţii prezintă potenţial de risc întru-cât în primul caz îşi vor pierde elasticitatea şi aderenţa iar în al doilea caz se vor toci foarte repede dar fără să asigure o aderenţă prea bună. Referitor la profil, anvelopele all-season prezintă tăieturi destul de adânci în profil, ce permit evacuarea rapidă a apei şi zăpezii topite. În plus, prezintă şi striaţii transversale menite să înlăture pelicula de apă de pe asfalt. Le lipseşte însă o pată de contact consistentă ceea ce le face inferioare pe asfalt uscat, la temperaturi de peste 10 grade Celsius, anvelopelor de vară. Însă se vor comporta destul de bine, mai ales dacă nu sunt suprasolicitate cu viteze excesive pe linii drepte sau în viraje.
La fel ca şi celelalte anvelope, aceste anvelope trebuie ferite de temperaturi excesive şi nu trebuie depozitate sprijinite de calorifere sau alte surse de căldură. Durata lor de viaţă este, deseori, mai mică decât a unei anvelope dedicate pentru iarnă sau vară. Dar cel puţin poate fi menţinută pe maşină câţiva ani, în funcţie de numărul de kilometri şi uzură, fără să fie dată jos nici măcar o dată. La fel ca în cazul anvelopelor de vară, trebuie avută grijă la adâncimea profilului. Odată ce a scăzut sub 4 mm, pregătiţi-vă să le schimbaţi. Sub această valoare, capacitatea lor de a evacua apa şi zăpada topită scade drastic.