La sfârşitul acestei săptămâni, concret între 22-24 septemebrie, repornesc motoarele competiţiilor de viteză în coastă româneşti, în ceea ce se anunţă o cursă de unire
Trofeul Naţional Masters de viteză în coastă şi Campionatul Naţional de Viteză în Coastă îşi vor desfăşura simultan penultimele etape în cadrul Trofeul Valea Cetăţii Râşnov Pro-X, competiţie cofinanţată de Consiliul Judeţean Braşov şi organizată de cluburile sportive DT Motorsport şi AutoBlic Braşov, sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.
Citește și
Deşi ploaia i-a jucat feste la ediţia din primăvară, Jerome France (Norma M20-FC) a recuperat fără probleme în ultimele două etape - câştigându-le - pilotul de origine franceză fiind prim-favorit la victoria etapei râşnovene în condiţiile unei suprafeţe uscate. Nu întâmplător am menţionat termenul "uscat", căci principalul adversar al lui France este nimeni altul decât Octavian Ciovică (Radical SR8), pilot ce s-a dovedit a fi foarte rapid chiar şi pe ploaie, nu doar pe o suprafaţă umedă. Desigur, în lupta la vârful ierarhiei dedicate automobilelor cu caroserie deschisă vor intra atât Emil Ghinea (Norma M20-F) cât şi Costel Căşuneanu (Wolf Mistral GB08) - acesta din urmă foarte aproape de a obţine prima victorie absolută chiar la Râşnov în primăvară, însă o răsucire i-a ştirbit şansele.
Vezi aici şi ceilalţi sportivi înscrişi la categoria II
Odată ce ne îndreptăm atenţia către categoria I conştientizăm că victoria Trofeului Valea Cetăţii Râşnov Pro-X va fi printre cele mai disputate de până acum. Deşi câştigătorul ediţiei din primăvară - Simone Tempestini - lipseşte de pe lista de înscrieri, principalii pretendenţi la titlul naţional: Mihai Leu (Audi R8 GT3 LMS) şi Alexandru Piţigoi (Porsche 911 GT3 Cup) o vor avea de înfruntat pe "Viola" - adică Mitsubishi Lancer Evo-ul impecabil pregătit de băimăreanul Călin Făgădar. Desigur, lupta nu se va da doar între cei trei sportivi, întrucât la start va fi singurul model electric din competiţie - Tesla Model 3 Performance - pilotat de Dominic Marcu, precum şi "duetul" modelelor TCR din Reşiţa: cu Claudiu Ciucă şi George Şchiopulescu fiecare la volanul unor modele "gemene" - anume Seat Leon Cupra TCR.
Accesează lista de înscrieri şi vezi celelalte 64 de nume participante la categoria I
Pe lista celor 93 de sportivi ce au spus "DA" competiţiei programate la sfârşitul acestei săptămâni regăsim şi 14 piloţi înscrişi la categoria Automobilelor Istorice respectiv Dacia Revival. Printre favoriţii acestei etape îi putem numi pe Eduard Tontsch - liderul CNVCI - cu modelul BMW 2002 Ti, dar şi pe Lucian Răduţ, care revine la start, însă nu cu modelul Evo cu care ne-a obişnuit în ultimii ani, ci cu o Dacia Nova.
Lista de înscrieri poate fi accesată în întregime AICI