La nici două săptămâni după ce a devenit primul român care a câştigat o etapă din Campionatul European de Raliuri, Simone Tempestini şi-a prezentat, la Cluj, maşina de concurs cu care vrea să câştige al nouălea titlu de campion naţional absolut, primul examen fiind chiar în acest weekend, în Harghita.
Simone va aborda o strategie similară ca în ultimii doi ani, urmând ca în etapele de asfalt să piloteze spectaculosul Porsche 997 GT3 RGT, iar în rundele de pe macadam să revină pe modelul Škoda Fabia RS Rally2 cu care concurează şi în competiţia continentală. În dreapta sa va fi, ca de obicei în ultimii şase ani, Sergiu Itu.
„Anul acesta se anunţă extrem de competitiv. Evident, gândurile noastre sunt la European, acolo unde am început cu o victorie mare, dar ne place să concurăm acasă, în România, şi ne luptăm de fiecare dată la primul loc, aşa cum s-a întâmplat în ultimul deceniu. Abia aşteptăm Harghita, avem o revanşă de luat după ce anul trecut am abandonat”, a spus Tempestini, care are 8 titluri de campion absolut, la egalitate cu Titi Aur.
Tempestini are 6 victorii în Harghita, etapă care va începe vineri la Odorheiu Secuiesc, în timp ce colegul său Bogdan Marişca are 5 succese, primul în 2001. Acesta va face echipaj din nou cu Sebastian Itu pe un model Skoda Fabia Rally2. „Este raliul nostru de suflet fiindcă acolo am obţinut prima victorie din carieră. Împreună cu Sebastian Itu vom face echipaj şi în acest an, deja al 28-lea. Şi anul acesta va fi unul complicat pentru noi, dar suntem bucuroşi să fim iar la start”, a declarat şi Marişca, veteranul Campionatului Naţional de Raliuri Betano, debutul său consemnându-se în 1993.
Din echipă va nu va lipsi echipajul format din fraţii Norbert Maior şi Francesca Maior. Cei doi au parte de o noutate în ceea ce priveşte maşina de concurs, urmând să ia startul în noul sezon pe modelul Ford Fiesta Rally3. Cei doi merg în Harghita la nici o săptămână după succesul istoric din Mondialul de Raliuri, când au devenit primul echipaj 100% românesc care a obţinut un podium în Junior WRC.
Ciprian Lupu este singurul care a făcut o schimbare în echipaj faţă de ultimii ani, anunţând că în întreg sezonul îl va avea în dreapta pe Andrei Aiţculesei, alături de care a fost în 2023 la Raliul Clujului. Ciprian, primul pilot tetraplegic din lume care a luat un titlu la raliuri, va pilota un Renault Clio Rally.
Raliul Harghitei, ajuns la a 32-a ediţia, va aduce la start un total de 75 de echipaje, inclusiv din Bulgaria, Italia şi Ungaria. De asemenea, nu mai puţin de 10 modele cu configuraţie Rally2 se vor afla în cursa pentru prima poziţie în debutul noului sezon din Campionatul Naţional de Raliuri Betano 2024.