Mohammed Ben Sulayem, preşedintele FIA, este investigat pentru că ar fi intervenit în legătură cu rezultatul unei curse de Formula 1, relatează bbc.com.
Un denunţător a declarat pentru FIA că Ben Sulayem ar fi intervenit pentru a anula o penalizare acordată lui Fernando Alonso de la Aston Martin la Marele Premiu al Arabiei Saudite din 2023.
Citește și
Acuzaţia se află într-un raport al unui ofiţer de conformitate al FIA către comitetul de etică.
Acuzaţia făcută de denunţător este că Ben Sulayem l-a sunat pe şeicul Abdullah bin Hamas bin Isa Al Khalifa - vicepreşedintele FIA pentru sport pentru regiunea Orientului Mijlociu şi a Africii de Nord, care se afla în Arabia Saudită pentru cursă în calitate oficială - şi i-a spus clar că este de părere că sancţiunea lui Alonso ar trebui să fie revocată.
Alonso primise o penalizare de 10 secunde pentru lucrări efectuate la maşina sa în timp ce executa o penalizare anterioară de cinci secunde.
Raportul, întocmit de ofiţerul de conformitate Paolo Basarri, arată că denunţătorul a raportat că Ben Sulayem "a pretins comisarilor să anuleze decizia lor de a acorda" sancţiunea lui Alonso.
În italiană, cuvântul "pretendere" înseamnă a cere sau a aştepta.
Comitetul de etică probabil va avea nevoie de patru până la şase săptămâni pentru a-şi emite un raport.
Sancţiunea în cauză îl coborâse pe Alonso de pe locul trei - în spatele piloţilor Red Bull Sergio Perez şi Max Verstappen - pe locul patru, şi după George Russell de la Mercedes. Retragerea penalizării l-a readus pe podium.
Ce s-a întâmplat în Arabia Saudită în 2023?
Alonso a primit o penalizare iniţială de cinci secunde pentru că şi-a plasat maşina parţial în afara boxei de start pe grila de start a cursei.
Aceasta a fost servită la prima oprire la boxe a lui Alonso, dar dublul campion a primit apoi o penalizare de 10 secunde, deoarece s-a considerat că Aston Martin a încălcat regulile prin faptul că a lucrat la maşina sa.
Penalizarea a fost impusă deoarece maşina lui Alonso a fost atinsă de cricul din spate înainte de expirarea duratei complete de timp, ceea ce contravine regulilor F1.