Ultima oră
S-a retras Jesus Navas, dublu campion european şi campion mondial cu Spania S-a retras Jesus Navas, dublu campion european şi campion mondial cu Spania
Englezii nu l-au iertat pe Radu Drăguşin după prima repriză a duelului cu Liverpool! Nota primită de fundaşul român Englezii nu l-au iertat pe Radu Drăguşin după prima repriză a duelului cu Liverpool! Nota primită de fundaşul român
Louis Munteanu, mesaj categoric pentru rivalele din Superliga: „Vom câştiga campionatul”. Ce a discutat cu Dan Petrescu înainte de meci Louis Munteanu, mesaj categoric pentru rivalele din Superliga: „Vom câştiga campionatul”. Ce a discutat cu Dan Petrescu înainte de meci
VIDEO | Dinamo - Rapid 0-0, în direct pe Prima Sport 1 şi PrimaPlay.ro. Echipele de start
VIDEO | Dinamo - Rapid 0-0, în direct pe Prima Sport 1 şi PrimaPlay.ro. Echipele de start
Dan Şucu nu a stat pe gânduri! Decizia luată de noul patron de la Genoa în privinţa lui Mario Balotelli Dan Şucu nu a stat pe gânduri! Decizia luată de noul patron de la Genoa în privinţa lui Mario Balotelli
VIDEO | Înfrângere pentru trupa lui Răzvan Marin în deplasarea de la Venezia, scor 2-1 VIDEO | Înfrângere pentru trupa lui Răzvan Marin în deplasarea de la Venezia, scor 2-1

Sebastian Scîrlet va pilota un Peugeot 208 Rally4 în acest sezon, făcând echipă cu Sebastian Itu şi Mihai Supuran

Auto-Moto Publicat de Daian Cutu pe 25 mar 2024
mail-share icon Email

//i0.1616.ro/media/581/3142/38216/21535381/1/simulare-stanga-peugeot208.jpg

Evoluţia foarte bună din ultimul sezon, l-a determinat pe pilotul Sebastian Scîrlet să opteze pentru o maşină mai competitivă şi de specificaţie superioară celei pe care a pilotat-o cu un real succes pe probele speciale din 2023. De asemenea, tânărul sportiv nu se dezice de dezvoltarea carierei sale în automobilismul sportiv de performanţă, motiv pentru care în acest an va ‚alerga’ alături de doi navigatori cu experienţă.

De-a lungul celor trei sezoane petrecute în Campionatul Naţional de Raliuri al României, sportivul moineştean a evoluat pas cu pas, reuşind să încheie fiecare sezon cu un titlu de campion. Sebastian a debutat la raliuri în 2021, la vârsta de doar 16 ani, pe atunci pilotând un model Dacia Sandero. În acelaşi an şi-a adjudecat şi o victorie absolută în clasamentul absolut al CN Rally2, finalul sezonului aducându-i şi titlul de campion al clasei A1 în cadrul aceleiaşi competiţii. Anul imediat următor l-a găsit la comenzile aceleiaşi maşini, însă în cadrul primului eşalon al naţionalului de raliuri, miza tânărului pilot al Delta Racing Team România fiind la acel moment supremaţia Cupei Dacia – cea mai longevivă cupă monomarcă din ţara noastră. Sezonul 2022 nu a fost unul uşor, Sebastian având parte atât de un abandon tehnic la Sibiu în timp ce se afla la conducerea provizorie a Cupei Dacia, cât şi de un accident violent câteva luni mai târziu – la Cluj. Ultima etapă avea să-i aducă însă succesul mult-dorit, fapt ce l-a determinat pe Sebastian să schimbe materialul de concurs.

„Sezonul 2023 a fost cu adevărat special. Spun asta pentru că după doi ani petrecuţi la comenzile unei Dacia Sandero, nu aş fi avut nici măcar curajul să sper la rezultatele şi evoluţia cu modelul de uzină Renault Clio Rally5. Într-adevăr, vorbim despre probabil singura maşină de concurs ce este produsă de un constructor renumit precum Renault Alpine, dar care totuşi este foarte apropiată specificaţiei de stradă a Renault Clio RS. Reuşitele din ultimul an au devenit cu atât mai speciale cu cât nu ne-am impus niciun obiectiv. Unicul scop a fost acela de a mă acomoda cu o maşină având transmisie secvenţială, cu ritmul foarte ridicat al bătăliei de la două roţi motrice, şi bineînţeles, să corelez mult mai bine tot ceea ce înseamnă dictarea navigatorului cu pilotajul meu.” – a declarat pilotul Delta Racing Team România

 

Sezonul 2023 a fost unul fără cusur pentru tânărul Scîrlet, căci datorită unui ritm într-o continuă creştere, acesta a ieşit învingător în 6 din cele 7 etape ale Clio Rally5 Challenge România – competiţie monomarcă, respectiv în tot atâtea etape la clasa modelelor Rally5. Cel mai bun rezultat avea să-l obţină însă la competiţia sa de casă – Raliul Moldovei – sportivul moineştean fiind premiat la Gala Campionilor cu două titluri de campion, respectiv o clasare pe podiumul juniorilor. Bineînţeles, la baza acestor reuşite a stat pe de-o parte noua maşină pe care Sebastian a adus-o la start în etapele din 2023, iar pe de altă parte, succesul sportivului DRT România s-a datorat în mare măsură şi unor navigatori cu un ‚bagaj’ de cunoştinţe impresionant, precum Sebastian Itu, Alina-Bianca Pop şi Andrei Mitraşcă.

  „Renault Clio Rally5 a fost, este şi rămâne o maşină foarte bună, competitivă, păstrându-şi potenţialul ridicat de a face performanţă dar mai ales de a te dezvolta pe plan sportiv. Împreună cu echipa mea am convenit însă că nu este cazul să stagnez la aceeaşi maşină pentru încă un an, motiv pentru care am decis ca începând cu acest sezon să fac trecerea către o altă maşină de uzină franceză, mai exact la Peugeot 208 Rally4. Consider că acest model este cel mai potrivit pentru continuarea ascensiunii mele sportive, însă vreau să clarific un detaliu foarte important încă de acum: asemenea sezonului anterior, mă voi concentra exclusiv pe dezvoltarea mea în plan sportiv, nu voi privi clasamentele ci strict timpii pentru a-mi da seama unde pot îmbunătăţi.” – a punctat Sebastian, adăugând pe final:  „Cât despre copilotul care va sta în dreapta mea, pot spune că acest sezon nu va fi cu mult mai diferit faţă de cel anterior, şi asta pentru că în 2024 voi participa alături de doi copiloţi distincţi: Sebastian Itu rămâne alături de mine şi în acest an pentru a-mi împărtăşi din vasta sa experienţă, însă dat fiind faptul că programul său nu-i permite să mă secondeze la câteva etape, am decis să pun bazele unei colaborări noi şi cu braşoveanul Mihai Supuran, campion al Cupei Dacia în 2021 alături de fratele său. Sper şi îmi doresc ca sezonul 2024 să fie cel puţin la fel de bun precum a fost cel anterior.”

Sebastian Scîrlet îşi propune să efectueze cât mai mulţi kilometri în regim de concurs, motiv pentru care punctele ce vor fi obţinute în acest sezon vor fi doar un bonus. Acest lucru înseamnă că echipa Delta Racing Team România se va concentra pe un program complet în Campionatul Naţional de Raliuri al României, prima participare oficială cu noua maşină urmând să se materializeze la etapa de debut a sezonului – Raliul Harghitei. Mai mult decât atât, dacă situaţia financiară va fi promiţătoare, Sebastian Scîrlet ia în calcul şi debutul european în competiţiile Rally di Roma Capitale (Italia) şi Barum Czech Rally Zlín (Cehia) – ambele etape contând în Campionatul European de Raliuri.

 

mail-share icon Email
viewscnt

Ultimele Videouri

Auto-Moto

Ultimele articole Toate articolele