După debutul de succes din 2021 în Campionatul Naţional de Rally2 - actualmente Trofeu Rally Start - când obţinea titlul clasei A1, moineşteanul Sebastian Scîrlet a continuat în aceeaşi manieră şi în 2022 obţinând supremaţia Cupei Dacia - iar acum, pentru al treilea sezon consecutiv, tânărul pilot obţine un nou triumf de campion, de această dată câştigând matematic clasa RC5 cu două etape înainte de finalul sezonului
Cel de-al treilea sezon în naţionalul de raliuri pentru sportivul Delta Racing Team România a debutat nu doar cu o maşină nouă - Sebastian făcând trecerea la un Renault Clio Rally5 de uzină - ci şi schimbarea navigatorului. Asta a adus după sine şi o miză care viza în mare parte dezvoltarea sportivă. Prezent cu Andrei Mitraşcă la startul etapei de debut a sezonului (n.r. Raliul Harghitei), tânărul Scîrlet a obţinut prima sa victorie cu noua maşină, repetând performanţa şi la etapa argeşeană, unde în dreapta sa a trecut experimentatul Sebastian Itu. A treia etapă de sezonului (n.r. Raliul Maramureşului) avea să-l aducă la start pe Sebastian alături de navigatoarea clujeană Alina Bianca Pop, alături de care, pilotul moineştean rămânea invincibil la clasă. Echipajul Scîrlet-Mitraşcă avea să se reunească la prima etapă de macadam a anului - Raliul Sibiului - unde, după un ritm constant şi un strop de noroc, cei doi bifau a doua victorie comună. A urmat apoi etapa de casă pentru echipa Delta Racing Team România - Raliul Moldovei Bacău - unde în dreapta lui Sebastian avea să revină seniorul Sebastian Itu. Şi deşi miza lor a fost una singură - livrarea unei evoluţii spectaculoase în faţa fanilor de-acasă - finalul etapei le-a adus o nouă victorie, deschizându-le calea spre un nou titlu de campioni.
Citește și
"Pentru mine, pasul de la Dacia Sandero la o maşină de uzină precum Renault-ul Clio Rally5, preparat de specialiştii francezi ai Renault-Alpine, a fost unul însemnat. Şi nu doar din punct de vedere al performanţenţelor pe care maşina le poate livra ci mai ales al costurilor care au presupus achiziţionarea acestei maşini, lucru imposibil de realizat fără sprijinul enorm al părinţilor mei. Tocmai din acest motiv, am decis că orice victorie, loc pe podium sau trofeu va trece în plan secund, iar eu mă voi concentra exclusiv pe a-mi îmbunătăţi pilotajul, corelarea cu dictarea - cu alte cuvinte: creştere sportivă." - a spus noul campion al clasei RC5
Aşa cum am punctat în rândurile anterioare, faptul că şi-a dedicat întreg sezonul creşterii sale sportive, tânărul pilot al Delta Racing Team România a învins fără prea mari emoţii în primele 5 etape din acest sezon, nefiind foarte departe de a continua şirul neîntrerupt de victorii şi la Raliul Iaşului, etapă consumată la finalul săptămânii anterioare. Dat fiind regulamentul sportiv al acestui sezon, care stipulează, cităm: "În clasamentul final al Campionatului Naţional de Raliuri, pentru toate clasamentele se vor lua în calcul punctele de la cele mai bune 3 etape desfăşurate pe asfalt plus punctele de la cele mai bune 3 etape desfăşurate pe macadam.", echipajul Scîrlet-Itu avea nevoie doar de 15 puncte pentru a bifa - matematic - titlul clasei RC5. Asta însemna că, din 8 echipaje înscrise pentru etapa ieşeană, celor doi sportivi le era suficientă o clasare chiar şi pe poziţia a 6-a.
"La nici o etapă nu m-am prezentat cu gândul unei victorii sau clasări pe podium. Pentru mine a fost întotdeauna mai important să termin cu bine fiecare etapă şi să mă ridic la nivelul aşteptărilor pe care, oricine s-a aflat în dreapta mea, le-a avut la începutul etapei. Cu alte cuvinte, la fiecare raliu din acest sezon am ascultat cu străşnicie de cuvintele, sfaturile şi îndrumările navigatorilor mei: Andrei Mitraşcă, Alina Bianca Pop şi evident, Sebastian Itu. Faptul că evoluţia noastră s-a transpus în victorii la aproape toate etapele confirmă că ne aflăm pe un ascendent foarte favorabil creşterii şi dezvoltării mele sportive. Desigur, acest sezon nu ar fi fost posibil fără sprijinul nemijlocit şi necondiţionat al părinţilor mei, care poate în unele momente au renunţat la alte lucruri pentru a-mi favoriza mie prezenţa la start. Şi bineînţeles, chiar dacă a coborât din scaunul de navigator, Eduard Zamfirache a rămas alături de mine mai determinat ca niciodată, iar maşina pregătită impecabil ce a funcţionat fără cusur etapă de etapă este meritul lui şi al lui Antonio. Evident, cineva s-a îngrijit întotdeauna să am moralul ridicat şi să privesc cu pozitivitate orice pas pe care l-am făcut, iar acea "cineva" este prietena mea Mădălina - un adevărat izvor de inspiraţie şi motivaţie pentru mine. Performanţa din acest sezon nu este numai a mea sau a echipajului x-y, este a noastră, a TUTUROR.”
Fotografii realizate de Mihnea Tatu