Au trecut cinci sezoane de când numele braşoveanului Manu Mihalache nu a mai fost prezent pe vreo listă de înscrieri a vreunei etape a Campionatului Naţional de Raliuri
La mai bine de două decenii de la prima prezenţă pe probele Raliului Braşovului, Manu Mihalache revine pe probele de casă alături de acelaşi János Soós, însă nu cu bine-cunoscutul model Lancer Evo IX, ci o maşină de ultimă generaţie - Škoda Fabia Rally2 evo
Citește și
Câştigător al clasei 3 în 2018, ultimul sezon în care a fost prezent pe probele speciale, Manu Mihalache are în spate un palmares deloc neglijabil, braşoveanul fiind unul dintre cei mai buni şi rapizi piloţi pe care automobilismul sportiv românesc i-a avut şi îi are. Dintre cele aproape 100 de prezenţe în Campionatul Naţional de Raliuri, Manu a bifat aproape 20 de victorii la diferite clase în cadrul cărora a concurat, acestora adăugându-se şi peste 40 de clasări pe podium - inclusiv pe cel absolut în unele cazuri. De altfel, pilotul braşovean a fost aproape de două victorii absolute în anii 2004 şi 2007.
"Pregătesc acest moment de foarte mult timp..." - a spus entuziasmat pilotul braşovean, adăugând: "..însă de fiecare dată a intervenit un acel ceva care a făcut ca - ceea ce acum se creionează frumos - să nu se mai materializeze. Pentru mine nu va fi doar un salt mare, de la maşină de grupă N la una performantă ce scrie istorie aproape etapă de etapă, dar şi o revenire la volanul maşinii de concurs după (prea) mulţi ani de pauză competiţională, ani în care oftam în sine de dorul competiţiei. Tocmai de aceea, îmi doresc să profit la maximum de această oportunitate şi, de ce nu, să îmi fac o idee mai amănunţită despre ce şi mai ales cum îmi planific alte prezenţe la start sau chiar un eventual sezon cu această maşină."
Deşi a debutat la începutul anilor 2000 la comenzile unei maşini cu tracţiune pe o singure punte, Manu Mihalache a făcut rapid trecerea la un model cu tracţiune integrală. Până să facă echipă cu János Soós, pilotul braşovean bifase cu succes 25 de etape - două dintre acestea încheindu-se pe podiumul absolut al două raliuri: un loc secund la Raliul Hunedoarei din 2004 şi un loc trei în etapa europeană din 2003 desfăşurată la Braşov. În cele 9 sezoane de prezenţe comune, cuprinse între 2007 şi 2018, Manu şi János au încheiat cu succes 30 de etape, reuşind să urce de cel puţin 10 ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. N-au fost însă numai victorii, perechea braşoveană obţinând mai mult de 20 de alte clasări pe podium.
"Mă bucur să fac din nou echipă cu János Soós, căruia îi mulţumesc pentru acceptul de a-mi fi navigator la prima interacţiune cu un model R5. Mai mult decât atât, sunt încântat să pot împărtăşi experienţa participării cu Škoda Fabia Rally2 evo împreună cu navigatorul alături de care am urcat de zeci de ori pe cele mai înalte trepte ale podiumului. Desigur, de această dată nu-mi doresc să realizez o performanţă anume, întrucât totul este nou şi necunoscut - cu excepţia János, bineînţeles. Vreau ca debutul nostru la bordul acestei super-maşini să fie unul de bun-augur, aşadar vom merge într-o manieră care să ne ferească de probleme, dar în acelaşi timp, vom sta cu un ochi şi pe cronometru, care sperăm să indice numai timpi apropiaţi celorlalţi colegi ce aleargă cu un asemenea automobil." - a completat Manu
Maşina pe care a ales-o sportivul braşovean este una deja obişnuită chiar şi pentru Campionatul Naţional de Raliuri al României. Este vorba despre o Škoda Fabia Rally2 evo din a doua generaţie a modelelor de specificaţie R5, despre care poate fi spus că este atât cel mai de succes model R5/Rally2, dar şi cel mai bine-vândut, cu peste 500 de unităţi (toate cele 3 generaţii). Extrem de popular în rândul piloţilor ce-şi doresc performanţă, Fabia Rally2 evo este propulsat de un motor revizuit de 1,6 litri, cu mai multă putere şi eficienţă în răcire şi lubrifiere, precum şi o electronică mai prietenoasă decât modelul precedent de Fabia Rally2. Tracţiunea integrală şi puterea de aproximativ 289 CP şi 430 Nm fac din maşina de producţie cehă o adevărată armă în orice competiţie naţională.