Ultima oră
Surprinzător! Cele două nume care se află pe lista Petrolului pentru a-i lua locul lui Mehmet Topal Surprinzător! Cele două nume care se află pe lista Petrolului pentru a-i lua locul lui Mehmet Topal
Dorinel Munteanu, OUT de la Oţelul după înfrângerea cu CFR Cluj? Antrenorul gălăţenilor a acuzat şi arbitrajul: „Viciere de rezultat” Dorinel Munteanu, OUT de la Oţelul după înfrângerea cu CFR Cluj? Antrenorul gălăţenilor a acuzat şi arbitrajul: „Viciere de rezultat”
Reacţia lui Dennis Man după ce italienii l-au lăsat „repetent” la finalul eşecului usturător cu Roma Reacţia lui Dennis Man după ce italienii l-au lăsat „repetent” la finalul eşecului usturător cu Roma
Marius Şumudică, mesaj războinic pentru jucători înaintea derby-ului cu Dinamo: „Îi arunc afară din stadion” Marius Şumudică, mesaj războinic pentru jucători înaintea derby-ului cu Dinamo: „Îi arunc afară din stadion”
Nu e Cristi Chivu! Antrenorul alfat în pole-position să o preia pe CFR Cluj! Alegere incredibilă a conducerii din Gruia Nu e Cristi Chivu! Antrenorul alfat în pole-position să o preia pe CFR Cluj! Alegere incredibilă a conducerii din Gruia
Zheng Qinwen s-a retras de la United Cup. Ea se pregăteşte pentru Australian Open, unde a fost finalistă în acest an Zheng Qinwen s-a retras de la United Cup. Ea se pregăteşte pentru Australian Open, unde a fost finalistă în acest an

Raul Badiu s-a impus în Raliul Harghitei powered by Toyota 2024

Auto-Moto Publicat de Daian Cutu pe 29 apr 2024
mail-share icon Email

//i0.1616.ro/media/581/3142/38216/21575397/1/locul-i-badiu-fetean.jpg

Pilotul sibian Raul Badiu şi-a sărbătorit poate una dintre cele mai deosebite zile de naştere, obţinând prima sa victorie de etapă după succesul categoric al celei de-a 32-a ediţii a Raliului Harghitei powered by Toyota, alături de navigatorul său tradiţional – Rareş Fetean

Perechea sibiană a preluat conducerea încă de pe prima probă a raliului, beneficiind şi de ghinionul campionilor în exerciţiu care au pierdut peste 20 de minute pe fondul unor probleme de natură​ electronică la modelul R-GT. Pentru Raul Badiu şi Rareş Fetean, victoria celei mai lungi speciale a raliului – Bucin – a reprezentat singura reuşită a zilei, întrucât întâietatea probei „Liban” le-a aparţinut lui Simone Tempestini şi Sergiu Itu, în vreme ce Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja s-au impus – la limită – pe proba spectacol a etapei harghitene, şi anume Superspeciala „Dietrich Árpád”. Finalul primei zile i-a găsit pe Badiu şi Fetean în fruntea plutonului, cu un avantaj de 3,9s în faţa bulgarilor Surilov şi Zdravkov, respectiv de alte 15,8s în faţa învingătorilor superspecialei.

Deşi avantajul faţă de Tempestini era unul mai mult decât uriaş, Badiu n-a putut lăsa garda jos în a doua zi de concurs, întrucât Surilov continua să rămână o ameninţare reală, în special datorită ritmului rapid pe probe înguste şi cu profil tehnic asemenea specialei „regină” a raliului: „Lueta”. Bulgarul s-a dovedit a fi neputicions în faţa liderului provizoriu, fiind mai încet decât acesta din urmă la capătul tuturor celor 9 speciale ale zilei. Adevăratul maestru al zilei de sâmbătă a fost însă Simone Tempestini, care cu excepţia probei ”Lueta” 2 – adjudecată de Raul Badiu – şi-a trecut în cont victoria tuturor celorlalte probe speciale. Cu un avantaj de 38,6s la finalul celor 119,07 km cronometraţi, Raul Badiu şi Rareş Fetean şi-au adjudecat prima victorie absolută din carieră, în vreme ce ritmul rapid al braşovenilor Andrei Gîrtofan şi Doru Vraja a fost răsplătit cu locul secund în ierarhia OPEN. Deşi n-au punctat decât în clasamentul campionatului de asfalt, Martin Surilov şi Zdravko Zdravkov au completat podiumul absolut al etapei harghitene, respectiv pe cel general de la asfalt, unde primele două poziţii au fost ocupate de cei amintiţi anterior. Cea de-a treia treaptă a podiumului în clasamentul General CNRB le-a revenit învingătorilor de la RC3, Norbert şi Francesca Maior câştigând nu mai puţin de 14 poziţii în clasamentul absolut, după pana de cauciuc „încasată” pe prima probă a raliului.

După victoria lui Şerban Badea pe speciala „Bucin” şi preluarea şefiei provizorii de către Sebastian Scîrlet la finalul primei zile, lupta de la două roţi motrice faţă se anunţa una deosebit de interesantă. Secondat de Mihai Supuran, tânărul Scîrlet a reuşit să-şi adjudece prima trecere pe probele „Mereşti” şi „Sânpaul”, însă conform pilotului moineştean, o eroare din timpul recunoaşterilor l-a scos din joc puţin după jumătatea specialei „Lueta 1”. Asta a făcut ca şefia provizorie să revină în contul echipajului Badea-Mârza, cei doi păstrându-şi întâietatea până la a doua trecere a probei „Sânpaul”. Aproape de finalul probei, sportivul bucureştean a pierdut controlul modelului Peugeot 208 Rally4 şi s-a izbit violent de copacii de pe margine, fiind transportat de urgenţă la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Municipal Odorheiu Secuiesc, unde a fost diagnosticat cu fractură costală multiplă, respectiv fractură de claviculă şi omoplat. Medicii specialişti au stabilit că starea generală a lui Şerban Badea este una care nu-i pune în pericol viaţa.

Revenind la ultima parte a zilei de concurs, după accidentul echipajului mai sus amintit, clasamentul automobilelor cu tracţiune pe puntea faţă a cunoscut un nou lider, în persoana lui Sandrin Tommaso – secondat pentru prima oară de Alberto Marcon. Profitând şi de un avantaj confortabil, cei doi echipieri italieni n-au mai forţat până la final, reuşind astfel să-şi adjudece nu mai puţin de 5 [cinci] victorii, în clasamentele: FWD, Juniori, clasa RC4, Debutanţi şi nu în ultimul rând, în ierarhia cupei monomarcă 208 R2 Cup. La 29,2s de aceştia din urmă, francezii Eliott Delecour şi Mathieu Coppa s-a clasat pe poziţia secundă la două roţi motrice faţă, Juniori respectiv Debutanţi, trecându-şi în cont victoria de la RC5 şi Clio Rally5 Challenge. Ultima treaptă a podiumului FWD, Junior respectiv Debutanţi a fost ocupată de Reis Suliman cu Rareş Badea.

Şi pentru că am deschis paranteza cupelor monomarcă, nu putem omite dominaţia lui Eliott Delecour de la Clio Rally5 Challenge, pe cea a lui Sandrin Tommaso de la 208 R2 Cup sau pe a lui Daniel Militon de la Cupa Dacia, acesta din urmă asigurându-şi triumful şi la RC5N. Totuşi, lucrurile au stat ceva mai diferit la Swift Cup, unde Alex Cazacu a pierdut şansa de a-şi apăra titlul din urmă cu un an, după ce o eroare în parcul de service a făcut ca pe maşina acestuia să ajungă o anvelopă în plus, ceea ce i-a adus o penalizare de un minut. Astfel, Sorin Lungu a bifat prima sa victorie din carieră, la prima participare alături de Ionuţ Lazăr.

Podium exclusiv maghiar la două roţi motrice spate, acolo unde, profitând şi de problemele lui Tempestini din prima zi, Tajmel Tibor cu Kovács Tibor s-au impus cu un avantaj de peste un minut în faţa lui Czezinger Kristóf şi navigatorului său Nagy Attila, originar din Odorheiu Secuiesc. Podiumul a fost completat de Tárkányi Sándor, alături de copilotul său Bugner Marcell. Situaţia a fost uşor asemănătoare şi la NAT12, acolo unde însă Florian Niţurad cu Mihai Popa s-au clasat pe poziţia secundă, scoţându-i din zona podiumului pe ocupanţii ultimei trepte a podiumului RWD.

Dintre toate cele 4 echipaje aliniate la startul etapei în cadrul clasei NAT11, doar Cătălin Ienăşel împreună cu Călin Fărăgău au ajuns la finalul celor 12 probe speciale, în vreme ce soţii clujeni Flaviu şi Andreea Stanciu s-au impus fără emoţii în ierarhia generală a Trofeului Rally Start.

Secondat în premieră de Patricia Hrincă, maramureşeanul Balázs Botond a obţinut prima sa victorie în clasamentul absolut al unei etape din Campionatul Naţional de Raliuri pentru Vehicule Istorice, bifând în acelaşi timp şi reuşita categoriei I2. Clujenii Borbély Lőrincz şi Marcel Chinceş s-au impus în cadrul categoriei I1, iar Peter Havrilla cu Kovács Lorand au bifat cu succes prima participare comună, punctând la categoria I3.

Clasamentul final poate fi accesat aici

Raliul Harghitei powered by Toyota 2024 este un eveniment organizat de Clubul Sportiv Maxx Racing şi se desfăşoară sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv, cu susţinerea Consiliului Judeţean Harghita, Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc şi a Direcţiei Judeţene pentru Sport Harghita

Partenerul de mobilitate al Raliului Harghitei este Euro-Car Trading – reprezentant autorizat al mărcii Toyota în judeţele Harghita şi Mureş

Parteneri: Eurato, Amigo&Intercost, Euro Sangift, Amigo, Magdolna Impex SRL, HaiBike by KeroBike, Hotel Târnava, Woodchink, Csíki Sör, Csiki Csipsz, Viking – Facility Services, General Road Service, All Colors, Eco Charger, Restaurant Sebelin, Euro Ecologic, Berdia, Pavajele.ro, Piktor, TIP-Autoimpex, Instal-all, Memories, Merkus, Kala2, Computer Print, Odorest

Parteneri media: Erdély Sport, Hargita Népe, Autorally.ro, RallyPhoto.ro, Gaga Rádió, WebGurus, UH.ro, KissFM, Star Rádió, Székelyhon, RallyMax.ro

 

mail-share icon Email
viewscnt

Ultimele Videouri

Auto-Moto

Ultimele articole Toate articolele