Comitetul Executiv al FRF a aprobat, vineri, cu unanimitate de voturi, încheierea contractului de achiziţie şi montaj sisteme fotovoltaice la sediul federaţiei şi la bazele din Mogoşoaia şi Buftea.
“Astăzi am aprobat o investiţie de aproximativ 400.000 de euro pentru montarea unui sistem de panouri fotovoltaice la clădirea centrală a federaţiei precum şi la cele două baze sportive pe care le administrăm la Mogoşoaia şi Buftea. Pasul următor este aplicăm pentru o certificare de management de mediu ISO 14001. Noi şi federaţia portugheză vom fi primele două federaţii de fotbal din Europa cu un asemenea certificat”, a declarat preşedintele FRF, Răzvan Burleanu.
Pe de altă parte, Comitetul Executiv al FRF a aprobat abrogarea Regulamentului privind Intermediarii începând cu data de 01.10.2023, ca urmare a noului Regulament FIFA pentru agenţii din fotbal, (FIFA Football Agents Regulation – FFAR).
FIFA şi-a schimbat poziţia în ceea ce priveşte activitatea agenţilor de jucători. Până în 2015, FIFA a reglementat situaţia acestora, apoi a lăsat ca regulamentele să fie aplicabile exclusiv la nivel naţional. Începând din ianuarie 2023, FIFA intervine din nou şi impune anumite reguli, revenindu-se practic la situaţia anterioară anului 2015, dar mult mai bine reglementată. Prin acest nou regulament se încearcă inclusiv impunerea unor limite în ceea ce priveşte comisionul încasat de agenţii din fotbal şi se doreşte o vizibilitate şi o transparenţă mai mare în privinţa câştigurilor acestora, dar şi posibilitatea ca FIFA să poată judeca speţe atunci când apar conflicte între părţi în ceea ce priveşte transferul unor jucători, a precizat federaţia.
Aplicarea regulamentului FIFA se face în două etape. La 9 ianuarie 2023 a intrat în vigoare procesul de primire a licenţei de agent din fotbal, adică demersurile pe care persoanele trebuie să le facă pentru a fi acreditate de FIFA. De la 1 octombrie 2023 doar agenţii acreditaţi de FIFA vor mai putea activa în domeniu.
În plus, Comitetul Executiv a aprobat înfiinţarea unei comisii de audit pentru AJF Ilfov: “Ia act de informarea cu privire la situaţia AJF Ilfov. Aprobă cu unanimitate de voturi înfiinţarea unei comisii care să auditeze situaţia şi activitatea AJF Ilfov, urmând ca la proxima şedinţă a Comitetului Executiv să prezinte un raport cu privire la cele constatate. Comisia va fi alcătuită din Gabriel BODESCU – Secretar General Adjunct FRF, Eduard URSU – consilier juridic şi Mihai ANDRIEŞ din partea Departamentului Competiţii”.