Clubul Farul Constanţa a anunţat, sâmbătă, prelungirea contractului fundaşului Mihai Popescu.
”Unul dintre cei mai buni fundaşi centrali din ţară, Mihai Popescu, a semnat un nou contract cu formaţia noastră, noul angajament fiind prelungit până la finalul sezonului 2026-2027. În vârstă de 30 de ani, pe care i-a împlinit în luna mai, Mihai Popescu a fost unul dintre jucătorii cu o mare contribuţie la cucerirea titlului de campioană pentru Farul Constanţa în sezonul 2022-2023.
Citește și
Mult succes în continuare şi cât mai multe realizări în tricoul alb-albastru, Mihai!”, a fost anunţul celor de la Farul Constanţa.
”Secretele” Stadionului Farul Constanţa, aflat în plin proces de demolare
Actuala campioană a Ligii 1, echipa de fotbal Farul Constanţa are o istorie ce depăşeşte un secol. FC Farul Constanţa a fost înfiinţată în anul 1920 sub numele de SPM Constanţa (Serviciul Porturi Maritime) şi a evoluat în peste 40 de sezoane în prima ligă naţională a României. Nu a reuşit performanţe deosebite, dar a fost în unele sezoane destul de aproape de vârful clasamentului.
Farul Constanţa a oferit însă fotbalului românesc jucători care s-au consacrat apoi la alte echipe din ţară şi din străinătate, numele cu cea mai mare rezonanţă fiind desigur Gheorghe Hagi, care între timp a preluat formaţia de la malul mării şi a reuşit să o conducă pe calea către primul trofeu în Liga 1.
Înainte de startul sezonului precedent, echipa era creditată de bookmakeri cu şansa a 5-a la trofeu - cotă 20.00 pe site-urile de pariuri fotbal. CFR Cluj, FCSB, U Craiova şi Rapid erau primele 4 favorite.
Stadionul principal din Constanţa, denumit chiar Farul (şi într-o perioadă purtând numele legendarului număr 10 din Echipa Naţională), a fost gazdă ale meciurilor disputate începând cu anii `50. Data oficială a inaugurării arenei este 23 august 1954. În ultimii ani, stadionul nu a mai îndeplinit standardele pentru jocuri oficiale, fiind practic abandonat. După cum se ştie, Farul Constanţa joacă în prezent meciurile din toate competiţiile la Ovidiu, pe un stadion de aproximativ 4500 de locuri, în cadrul complexului sportiv Academia Gheorghe Hagi.
Fântâna Dragonului, parte din complexul sportiv Farul
În plin proces de demolare, pentru a se face loc construirii unui nou stadion modern, vechiul stadion Farul a atras de-a lungul timpului o mulţime de fani ai fotbalului, care au urmărit în tribune nu doar meciurile echipei de club, ci şi meciuri disputate la Constanţa de către reprezentativa naţională de fotbal a ţării noastre.
Unul dintre "secretele" stadionului: tunelul subteran, un detaliu mai rar întâlnit în România. De asemenea, sunt celebre nocturna din piloni de beton şi fier plus şi Fântâna Dragonului, din imediata apropiere a stadionului, inaugurată de asemenea în anul 1953. Devenită între timp o ruină, fântâna a fost o operă de artă remarcabilă la vremea sa.
Cum au decurs lucrările la vechiul stadion Farul
Cotidianul „Dobrogea nouă” anunţa în anul 1948 marele proiect pentru oraşul Constanţa: Parcul sporturilor. A fost ales un teren care nu era folosit decât ca groapă de gunoi şi care afecta în mod negativ oraşul într-o perioadă în care se miza pe dezvoltarea industrială în centrele urbane. Alegerea terenului a fost determinată chiar de existenţa unei gropi adânci de 7 metri cu un diametru de aproximativ 100 de metri. Astfel, se economisea timp pentru implementarea proiectului. Partea de sus a tribunelor urma a fi la nivelul parcului, iar spectatorii urmau să coboare pentru a-şi ocupa locurile.
Lucrările au început cu... muncă voluntară. Până în 1951, s-au realizat lucrări premergătoare însumând peste 100.000 de ore de muncă prestată de elevi, muncitori şi funcţionari din Constanţa. Ulterior, la realizarea stadionului au muncit din greu nu doar specialişti, ci şi loturi de deţinuţi politic proveniţi din închisoarea de la Poarta Albă.
Folosirea acestei resurse era obişnuită în acea perioadă. De curând, în cadrul procesului de renovare a Cazinoului din Constanţa, a fost descoperit un bilet zidit de deţinuţi politici forţaţi să lucreze pentru reabilitarea clădirii, datând chiar din anul 1951.
Proiectul aflat în plan era foarte impresionant pentru acele vremuri. Se dorea un stadion olimpic cu 30.000 de locuri, adaptat cu terenuri şi piste pentru toate sporturile. Pentru tribune, se dorea a fi utilizat betonul armat şi un acoperiş în consolă pe o porţiune de 60 m lungime. În proiect erau incluse clădiri administrative, vestiare, zone de luat masa pentru sportivi, un campus autentic.