Football Museum Bucharest, primul muzeu din România şi singurul din Europa de Est dedicat sută la sută fotbalului, realizat din fonduri private, primeşte un buget suplimentar de 400.000 de euro pe lângă investiţia iniţială de 1,2 milioane de euro. Banii în plus vor fi folosiţi în achiziţionarea de echipamente digitale ultraperformante pentru a oferi fanilor o experienţă unică în cadrul muzeului, al camerelor interactive şi al bistroului.
Muzeul va oferi turiştilor o experienţă 360°, unde se vor putea bucura de spaţii expoziţionale spectaculoase, retrăind momente din istoria fotbalului cu ajutorul experienţelor interactive digitale şi de realitate virtuală. De aceea, mare parte din investiţia suplimentată de 400.000 de euro va merge către echipamente digitale ultraperformante, precum şi către ecranele speciale şi sistemele care vor recrea atmosfera de pe stadion în incinta bistroului. La aceste evenimente vor fi invitate legende ale fotbalului românesc, dar şi vedete din fotbalul internaţional. Astfel, suporterii vor avea şansa să-şi cunoască idolii şi să se uite la meciuri alături de ei.
Tricourile purtate de Maradona, Hagi şi brazilianul Ronaldo vor face parte din prima colecţie de la Football Museum Bucharest
Football Museum Bucharest va fi un muzeu dedicat nu doar fotbalului românesc, ci şi celui internaţional. Fanii fotbalului vor putea vedea aici o colecţie impresionantă de articole de valoare ale jucătorilor străini care au scris istorie sau ale jucătorilor români faimoşi. Câteva dintre obiectele de valoare care se vor regăsi în muzeu sunt: tricoul purtat de Maradona în sezonul 1983-1984, când juca la Barcelona, tricoul purtat de Hagi la Real Madrid în sezonul 1990-1991 (varianta pe alb), tricoul lui Ronaldo dintr-un meci al naţionalei Braziliei, semnat de dublul câştigător al Balonului de Aur, dar şi de Ronaldinho şi Roberto Carlos.
"La Football Museum Bucharest vom avea tricouri purtate de cei mai mari jucători din istorie. Maradona, Hagi şi Ronaldo sunt doar câţiva dintre ei. Suntem entuziasmaţi de colecţiile care îi vor întâmpina pe vizitatori la lansare, însă vrem să mai păstram şi câteva surprize, aşa că nu vom divulga toate piesele de top care vor putea fi admirate în sala colecţiilor româneşti şi în cea a colecţiilor internaţionale. Mai mult, la intervale regulate de timp, vom schimba conceptul colecţiilor, precum şi exponatele, astfel încât fiecare nouă vizită la FMB să fie o experienţa diferită de cea anterioară." a declarat Romeo Bănică, Director Executiv Football Museum Bucharest.
Pe lângă spaţiile expoziţionale, muzeul deţine o cafenea, un bistro şi o sală de evenimente private, aflate permanent la dispoziţia vizitatorilor, precum şi a celor care caută modalităţi diferite de petrecere a timpului liber în Capitală.
Toate aceste spaţii vor completa experienţa pentru iubitorii fotbalului, iar FMB va deveni locul în care suporterii vor veni să vadă meciurile echipelor favorite.
“Proiectul este rezultatul unei perioade îndelungate de consultare cu specialişti din mai multe zone, chiar şi din afara sportului. Am discutat cu antreprenori din HoReCa, consultanţi de business şi marketing, autorităţi publice. Una dintre concluzii a fost nevoia de diversificare a ofertei turistice a Bucureştiului. Turişti străini au semnalat lipsa unei oferte consistente din partea Bucureştiului, pe care suntem convinşi că proiectul nostru o va completa. Ne dorim să ne aducem contribuţia cât mai rapid, dar în acelaşi timp suntem perfecţionişti şi vrem să fie totul la superlativ. Din acest motiv am suplimentat inclusiv bugetul de investiţie cu peste 400.000 de euro, urmând a deschide porţile primului muzeu de acest tip din Europa de est în cea de-a doua jumătate a acestui an.” a declarat Tiziana Gagiu, Head of Partnerships & Communications Football Museum Bucharest.
Cu toate că lansarea muzeului era estimată pentru vara acestui an, echipa Football Museum Bucharest şi-a dorit ca fiecare detaliu să fie pus la punct, iar experienţele să fie unele cu adevărat inedite. Deschiderea oficială este reprogramată pentru luna septembrie. Fondatorii se aşteaptă la un trafic de aproximativ 200.000 de vizitatori în primele 12 luni de la deschidere, atât români, cât şi străini.
Football Museum Bucharest este primul muzeu al fotbalului din România şi îşi propune să ofere publicului autohton şi turiştilor străini care aleg să viziteze Bucureştiul o experienţă de interacţiune cu istoria fotbalului la cele mai înalte standarde. Amplasat în Centrul Vechi al Capitalei, Football Museum Bucharest se întinde pe 8 niveluri şi va găzdui colecţii în premieră în România, experienţe interactive, spaţiu de evenimente, fanshop, bistro şi cafenea. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial al muzeului, www.footballmuseum.ro.