FIA a anunţat că rezultatele anchetei cu privire la Marele Premiu din Abu Dhabi, cursă care i-a adus lui Max Verstappen titlul mondial la Formula 1, vor fi date publicităţii la 18 martie.
“Preşedintele FIA a lansat o consultare cu echipele de F1 pe diverse probleme, inclusiv acest subiect. La 19 ianuarie, un subiect de pe agenda Sporting Advisory Committee va fi dedicat folosirii Safety Car-ului. Etapa următoare va consta într-o discuţie cu toţi piloţii de F1. Rezultatul analizei detaliate va fi prezentat Comisiei F1 în februarie şi deciziile finale vor fi anunţate la World Motor Sport Council în Bahrain, la 18 martie”, a precizat forul internaţional.
La 15 decembrie, Consiliul Mondial al Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) susţinea propunerea preşedintelui FIA, Jean Todt, de a efectua o analiză a evenimentelor petrecute la finalul Marelui Premiu al Emiratului Abu Dhabi, care au stabilit campionul mondial de Formula 1 în 2021.
Pilotul olandez al echipei Red Bull, Max Verstappen, a câştigat Marele Premiu al Emiratului Abu Dhabi, a XXII-a etapă, ultima, a Campionatului Mondial de Formula 1 şi, totodată, primul său titlul mondial. El a fost urmat de Lewis Hamilton, pe care l-a întrecut în ultimul tur, într-o nouă cursă controversată, cu haos în deciziile comisariilor FIA. Spaniolul Carlos Sainz jr. (Ferrari) a completat podiumul.
Cursa s-a jucat în ultima sa parte, după turul 53/58, în urma unui accident suferit de Nicholas Latifi (Williams), care a necesitat intrarea pe pistă a safety car-ului.
Înaintea accidentului, Hamilton conducea confortabil, cu peste 11 secunde avans faţă de Verstappen şi între cei doi se aflau cinci monoposturi întârziate cu un tur.
Iniţial, directorul de cursă şi şeful comisarilor FIA, Michael Masi, a decis că monoposturile întârziate rămân pe loc, apoi s-a răzgândit şi le-a permis acestora să revină în coada plutonului. Această ultimă situaţie a "pulverizat" avantajul lui Hamilton şi i l-a plasat în "coaste" pe Verstappen, care între timp trecuse pe la boxe şi "încălţase" cauciucuri de compoziţie soft.
S-a mai concurat doar un tur, suficient pentru olandez să-l întreacă pe pilotul britanic, a cărui maşină era echipată cu pneuri dure uzate, şi să-i "sufle" titlul mondial.