La a treia prezenţă în raliul său de casă - Raliul Moldovei Bacău - moineşteanul Sebastian Scîrlet – secondat de clujeanul Sebastian Itu - a bifat a cincea victorie a sezonului în cadrul clasei RC5, un loc secund la Juniori, precum şi o clasare pe podiumul FWD - dedicat maşinilor de concurs cu tracţiune doar pe puntea faţă
- 5 din 5 şi o invincibilitate neplanificată
Citește și
De la debutul acestui sezon din Campionatul Naţional de Raliuri "Betano", tânărul Sebastian Scîrlet n-a ratat nicio victorie a clasei la care aleargă cu modelul Renault Clio Rally5. Propriu-zis, în sezonul său de învăţare şi creştere sportivă, pilotul în vârstă de doar 18 ani este invincibil la clasa sa după 5 etape din totalul de 8 programate pentru acest sezon. Mai mult decât atât, Sebastian ocupă poziţia fruntaşă şi în cadrul Clio Rally5 Challenge România - competiţie absentă de la etapa moldavă dar care revine odată cu etapa ieşeană din prima parte a lunii septembrie. Performanţele campionului în exerciţiu al Cupei Dacia nu se opresc însă aici, acesta ocupând locul 3 în ierarhia la zi a Juniorilor, precum şi un loc 5 în clasamentul FWD.
"Ne-am înscris la Raliul Moldovei Bacău cu un singur gând: să ne distrăm. Şi chit că pare chicios şi absurd ca un pilot să precizeze asemenea lucruri, este doar purul adevăr. Desigur, pe lângă distracţie, am convenit cu Sebastian Itu să continuăm unde rămăsesem la finalul etapei piteştene - adică la dezvoltarea mea pe plan sportiv. Tehnicitatea probelor de vineri, cărora se adaugă şi o maşină pregătită perfect de către Edi şi Antonio, au fost ingredientele mai mult decât ideale pentru a-mi testa capabilităţile şi a îmbunătăţi aspectele necesare." - a spus Sebastian Scîrlet
- Succesul vine cu muncă şi perseverenţă
Perechea Scîrlet-Itu a preluat şefia RC5 încă de pe prima probă a raliului - "Runcu 1", reuşind să-şi adjudece victoria tuturor celor 6 speciale ale zilei de vineri. După penultima probă, cei doi echipieri se situau pe poziţia fruntaşă a trei ierarhii: Juniori, clasă şi FWD - fiind foarte aproape de a încheia astfel prima zi de concurs. Avantajul adversarilor de a avea o maşină superioară din toate punctele de vedere, mai puţin al tracţiunii, a făcut ca echipajul Delta Racing Team România să piardă prima poziţie doar în clasamentul FWD. Asemenea ediţiilor precedente, Raliul Moldovei Bacău avea să se mute pentru ziua de sâmbătă pe specialele "Trebeş" şi "Hemeiuş" - cunoscute pentru profilul ce permite dezvoltarea unor viteze mari. Deşi micuţul Clio Rally5 nu este capabil de viteze mai mari de 165 km/h, Sebastian Scîrlet şi Sebastian Itu şi-au continuat evoluţia asemenea zilei precedente: fără a risca şi forţa, încheind raliul cu o victorie şi alte două clasări pe podium.
"După cum am precizat de atâtea ori în acest sezon, unicul obiectiv cu care pornim de la primul control orar este acela de a termina raliul fără probleme şi de a-mi dezvolta capacităţile de pilotaj şi corelare cu navigatorul. Doar că, prezenţa la Bacău a fost una mai specială şi zic eu, emoţională - întrucât am alergat în permanenţă cu gândul la campionul, sportivul, organizatorul dar mai ales, prietenul nostru Adi Răspopa, cel fără de care acest raliu nu ştiu dacă ar fi existat. Lui îi datorăm faptul că în judeţul Bacău avem etapă atât în naţionalul de raliuri cât şi în cel de viteză în coastă, iar soţiei sale - Luiza - şi întregii echipe Team Adi Răspopa pe care o coordonează, trebuie să le fim recunoscători că duc mai departe cu devotament, pasiune şi profesionaislim, ceea ce a început Adi în urmă cu mai bine de 13 ani." - a completat tânărul pilot al echipei noastre
Campionatul Naţional de Raliuri "Betano" intră într-o vacanţă de 5 săptămâni, revenind în acţiune la Raliul Iaşului programat în perioada 8-10 septembrie, cu probe de macadam.