Ultima oră
Surpriză mare! Dorint de Dan Şucu la Rapid, Andrea Compagno face marele anunţ chiar în ajunul Crăciunului: ”Am găsit echipă!”

Surpriză mare! Dorint de Dan Şucu la Rapid, Andrea Compagno face marele anunţ chiar în ajunul Crăciunului: ”Am găsit echipă!”
Red Bull glumeşte cu privire la viitorul copil al lui Verstappen: "Un anumit potenţial în gene"

Red Bull glumeşte cu privire la viitorul copil al lui Verstappen: "Un anumit potenţial în gene"
Manchester United se confruntă cu o problemă mare! Old Trafford este infestat cu şoareci Manchester United se confruntă cu o problemă mare! Old Trafford este infestat cu şoareci
Vestea pe care Radu Drăguşin nu îşi dorea să o primească la finalul anului Vestea pe care Radu Drăguşin nu îşi dorea să o primească la finalul anului
Surpriză mare! Două echipe din Superliga ar putea încheia anul fără antrenor Surpriză mare! Două echipe din Superliga ar putea încheia anul fără antrenor
Motivul pentru care Dan Petrescu a rămas la CFR Cluj! Ce i-a promis Ioan Varga antrenorului Motivul pentru care Dan Petrescu a rămas la CFR Cluj! Ce i-a promis Ioan Varga antrenorului

Comunicat clar al FIA, după criticile lui Max Verstappen: „Procedurile Safety Car iau în considerare mai multe obiective”

Formula 1 Publicat pe 14 apr 2022
mail-share icon Email

//i0.1616.ro/media/581/3142/38121/20674086/1/profimedia-0682731447.jpg

Într-un comnicat postat pe Twitter, FIA a precizat că prioritatea maşinii de siguranţă nu este viteza cu care merge, ci aceea de a ajuta oficialii să menţină desfăşurarea cursei în siguranţă. Forul internaţional a reacţionat astfel după ce mai mulţi piloţi, în special Max Verstappen, s-au plâns la Marele Premiu al Australiei de performanţele safety car-ului Aston Martin, care a rulat prea încet, în opinia lor, şi nu le-a permis să menţină penurile monoposturilor în temperatură.

"Având în vedere comentariile recente privind ritmul maşinii de siguranţă a Formula 1, FIA doreşte să reitereze faptul că funcţia principală a maşinii de siguranţă a FIA Formula 1 nu este, desigur, viteza, ci siguranţa piloţilor, a comisarilor şi a oficialilor.

Procedurile Safety Car iau în considerare mai multe obiective, în funcţie de incidentul în cauză, inclusiv cerinţa de a grupa plutonul, de a permite în siguranţă recuperarea unui incident sau a resturilor de pe pistă şi de a ajusta ritmul în funcţie de activităţile de recuperare care pot fi în curs de desfăşurare într-o altă parte a pistei", se arată în comunicatul citat de motorsport.com.

FIA a adăugat că viteza maşinii de siguranţă nu a fost definită de aspectele sale tehnice, ci de ceea ce au nevoie cei din controlul cursei.

"Prin urmare, viteza maşinii de siguranţă este, în general, dictată de controlul cursei şi nu e limitată de capacităţile maşinilor de siguranţă, care sunt vehicule de înaltă performanţă, personalizate, pregătite de doi dintre cei mai buni producători din lume, echipate pentru a face faţă în orice moment condiţiilor schimbătoare ale pistei şi conduse de un pilot şi un copilot extrem de experimentaţi şi capabili.

Impactul vitezei maşinii de siguranţă asupra performanţelor monoposturilor care o urmează este un aspect secundar, deoarece impactul este egal pentru toţi concurenţii care, aşa cum se întâmplă întotdeauna, sunt responsabili pentru a conduce în siguranţă în orice moment, în funcţie de condiţiile maşinii lor şi ale circuitului", a adăugat forul mondial.

Max Verstappen a criticat safety-car-ul furnizat de Aston Martin în Formula 1, pe care-l consideră inferior celui construit de Mercdes. Verstappen a acuzat faptul că i-a fost greu să-şi menţină pneurile de compoziţie dură în temperatură, deoarece maşina de siguranţă mergea prea încet.

 

mail-share icon Email
viewscnt

Ultimele Videouri

Formula 1

Ultimele articole Toate articolele