FIA a anunţat, joi, că ancheta în cazul accidentului suferit de Romain Grosjean la Marele Premiu al Bahrainului va dura între şase şi opt săptămâni.
Ancheta asupra incidentului în care a fost implicat Grosjean va examina toate aspectele, inclusiv dispozitivele de siguranţă ale pilotului, cum ar fi casca, sistemul HANS (n.r. - sistemul de protecţie al capului şi gâtului pilotului), centura de siguranţă, îmbrăcămintea de protecţie, celula de supravieţuire (n.r. - cockpitul întărit, din fibră de carbon), tetiera, sistemul de stingere a incendiilor din maşină şi dispozitivul Halo de protecţie frontală a cockpitului, a precizat FIA.
Citește și
"Analiza va mai include integritatea şasiului şi performanţa barierei de siguranţă la impact. De asemenea, va fi evaluat rolul personalului de pe pistă şi al echipei de intervenţie medicală.
FIA va colabora cu toate părţile implicate, inclusiv cu promotorul Formulei 1, cu echipa Haas F1 şi cu Asociaţia Piloţilor de Grand Prix, care au fost deja contactaţi pentru a participa la anchetă.
Colectarea datelor va fi în centrul acestei investigaţii, iar în Formula 1 există mai multe instrumente de date decât în orice alt campionat. Cercetătorii FIA vor putea culege date din diferitele fluxuri video, inclusiv de la o cameră de mare viteză care-l înregistrează pe pilot şi filmează cu 400 de cadre pe secundă pentru a dezvălui în mişcare lentă ceea ce i se întâmplă în timpul accidentului.
Alte date vor fi colectate de la Înregistratorul de Date ale Accidentului, aflat în maşină, care va dezvălui viteza şi forţele asupra monopostului şi de la accelerometrele plasate în ureche, care sunt modelate pentru a se potrivi în canalul urechii unui pilot şi care măsoară mişcarea capului său într-un accident.
Este de aşteptat ca ancheta să dureze aproximativ 6-8 săptămânia, înainte ca rezultatele să fie făcute publice", a adăugat Federaţia Internaţională de Automobilism.
Grosjean a suferit arsuri la mâini, duminică, într-un accident dramatic produs în turul I al cursei de la Sakhir, monopostul condus de el lovind bariera de protecţie de pe marginea pistei cu o viteză de 221 kilometri/oră şi fiind supus unei forţe de peste 50G.
Maşina a lovit frontal bariera de protecţie de pe marginea pistei şi s-a rupt în două părţi. Partea cu cockpitul pilotului a trecut de bariera metalică şi a fost cuprinsă de o vâlvătaie. Francezul a ieşit singur din epava în flăcări, suferind doar arsuri la mâini.
După accident, el a fost transportat la centrul medical al circuitului de la Sakhir, apoi, cu elicopterul, la spitalul forţelor armate de lângă capitala Manama.
Pilotul Haas a fost externat miercuri dimineaţă.