Campionatul Naţional de Viteză în Coastă - Hot Spins Racing revine la structura unei singure competiţii pe traseele montane din România, sezonul competiţional debutând la Trofeul Râşnov powered by Pro-X, etapă organizată de Asociaţia Club Sportiv Auto Blic Braşov.
Citește și

Una dintre cele mai importante ramuri sportive ale automobilismului românesc - viteza în coastă - va debuta la sfârşitul acestei săptămâni pe traseul de concurs de pe Valea Cetăţii din Râşnov. Ajuns la ediţia cu numărul 56, Trofeul Râşnov powered by Pro-X va aduce la start un număr impresionant de piloţi - 91, cărora li se adaugă cei 2 deschizători precum şi 10 membri ai clubului Porsche Club România, ce vor realiza manşe demonstrative cu cele mai noi şi potente modele de stradă ale producătorului din Stuttgart.
- Patru titani, un singur traseu - cine va triumfa ?
Revenirea vitezei în coastă sub forma unui singur campionat este de departe cea mai bună decizie a ultimelor sezoane, şi asta pentru că acest pas relansează luptele de odinioară la vârful ierarhiei absolute. După două sezoane consecutive în care nimeni nu i-a putut pune piedici în atingerea celei mai importante titulaturi ale Trofeului Masters, Jerome France îşi poate trece în cont şi primul titlu absolut de viteză în coastă, în deosebi şi datorită faptului că va pilota o Nova NP-01 produsă în urmă cu doar un an - deci un material de concurs aproape nou. Francezul nu va duce lipsă de rivali, pentru că mangaliotul Emil Ghinea şi a sa Norma M20F Evo sunt 'însetaţi' după victorii ca urmare a sezonului precedent spectaculos şi merituos, în vreme ce Octavian Ciovică renunţă la 'bătrânul' Radical SR8 şi face trecerea către o Norma M20F Evo precum cea a celui ante-menţionat, dar de capacitate mai mare. Lista modelelor franceze nu se opreşte aici, pentru că şi Julien Răduţă va fi prezent la start. De cealaltă parte, Dragoş Savloschi şi Aurelian Andronache vor pilota fiecare câte un Wolf GB08 Thunder, în vreme ce medicul Răzvan Dragomir continuă la comenzile Silver Car-ului S3.
- Mii de cai putere şi dueluri garantate
Alexandru 'Dodo' Piţigoi cu al său Porsche 992 GT3 Cup porneşte ca prim-favorit în cursa de pe Valea Cetăţii, acesta având misiunea de a-şi apăra titlul de cel mai rapid sportiv al categoriei I. Nu va avea însă treabă uşoară, căci Horaţiu Ionescu Cristea revine la start cu modelul de generaţie mai anterioară Porsche 996 GT3 Cup, în vreme ce Radu Benea - o revelaţie a sezonului precedent, va continua la volanul aceluiaşi Ferrari 488 Challenge Evo, fiind pregătit pentru lupta la titlu. Totodată, nu-l putem uita nici pe Costel Căşuneanu, a cărui Škoda Fabia RXX a fost atent revizuită în pauza competiţională, băcăuanul fiind încrezător că 2025 poate fi anul său. Lista principalilor piloţi ai categoriei I ce se vor lupta pentru supremaţia Trofeului Râşnov powered by Pro-X este completată de Lucian Răduţ - care revine la start cu modelul Mitsubishi Lancer Evo.
- Ce alte nume importante vor fi prezente în cadrul categoriei I ?
Campionul în exerciţiu al categoriei turismelor, Bogdan Duma, va continua la comenzile maşinii ce i-a adus trei titluri în sezonul precedent: Mitsubishi Lancer Evo. Nici tânărul clujean nu va avea vreun moment de 'respiro', pentru că de-a lungul celor două zile competiţionale va trebui să le ţină piept atât lui Alin Opriţescu - Volkswagen Scirocco, cât şi lui Alexandru Mitroi - Audi Quattro S1. Totodată, adversarii direcţi ai lui Duma din cadrul grupei 3 vor dori să-şi ia revanşa, iar aici îi putem aminti pe Claudiu Ciucă - Seat Cupra TCR, Sorin Huţanu - Audi RS3 TCR, Cosmin Ion - Peugeot 308 TCR sau Bogdan Toma - Porsche 982 GT4 CS.
- O categorie cu adevărat.. special
Automobilele de competiţie ce nu se încadrează în rigorile primelor două categorii au fost repartizate, începând cu sezonul precedent, în cadrul categoriei III - dedicată modelelor mai speciale şi, în cazul nostru, chiar deosebite. Pe deoparte, categoria III este destinată maşinilor de producţie cu caroserie închisă propulsate de energii alternative - ca în cazul Tesla Model S Plaid ce va fi pilotată în premieră pe traseul râşnovean de bine-cunoscutul Dominic Marcu, ambasador al Trofeului Râşnov powered by Pro-X. Pe de altă parte, aceeaşi categorie III este deschisă pentru automobilele închise de serie de serie foarte mică sau construite special pentru competiţii - precum superba ATS Corsa RR Turbo a lui Claudiu Erhan sau emblematicul Westfield SE ce va fi pilotat de Andrei Mitraşcă.
BMW 2002Ti, Audi Sport Quattro S1 Replica, Autobianchi Abarth A112 sau Dacia Sport sunt doar câteva dintre cele 17 modele istorice ce vor putea fi văzute în acţiune pe teaseul de la Trofeul Râşnov powered by Pro-X.
Nu în ultimul rând, Porsche Club România va fi şi în acest an prezent la Râşnov, unde vor fi prezente - în urcări demonstrative - modele de stradă ale producătorului german, precum 911 GT3, 911 Carrera, 911 Turbo sau 718 Cayman.
Vezi aici lista totală de participanţi