- Învingătorul ultimelor două ediţii şi "regele" coastei reşiţene - Emil Ghinea (Norma M20F Evo) - a stabilit timpul de referinţă în toate cele 5 urcări ale zilei de sâmbătă, apropiindu-se de propriul său record din urmă cu un an
Lider în clasamentul la zi al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă, pilotul de la malul Mării Negre a reuşit să-şi impună ritmul încă din manşele de recunoaştere, când a oprit cronometrul pentru un BEST TIME de 2:11,592 obţinut în a treia urcare a zilei. La aproape 8 zecimi în urma sa s-a clasat şi braşoveanul Octavian Ciovică (Radical SR8 Evo) - care a stabilit timpul de referinţă pentru Trofeul Naţional Masters, în vreme ce TOP3-ul absolut din recunoaşteri a fost completat de nimeni-altul decât Horaţiu Ionescu-Cristea (Porsche 991 GT3 MR), care a oprit cronometrul la 2:14,900. Obişnuit cu traseul de pe Valea Domanului, bănăţeanul Radu Benea (Ferrari 488 Challenge Evo) a încheiat prima parte a zilei la o diferenţă de 2,6 secunde de pilotul bucureştean, în vreme ce Jerome France - la prima prezenţă cu monopostul Wolf - a completat TOP5-ul, acesta din urmă adoptând un ritm precaut şi de învăţare al maşinii. Manşele de recunoaştere n-au fost lipsite de incidente, şi după ce Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo) s-a oprit - din motive tehnice - chiar în prima manşă de recunoaştere, în cea de-a treia urcare, reşiţeanul Claudiu Ciucă (Seat Cupra TCR) s-a izbit violent de glisiera metalică. În acest ultim caz, s-au înregistrat doar pagube materiale, pilotul fiind nevătămat.
Partea secundă a zilei de antrenamente l-a găsit pe Emil Ghinea în aceeaşi postură dominatoare, mangaliotul reuşind să-şi impună ritmul în ambele urcări de antrenament cronometrat, stabilind astfel şi timpul de referinţă al zilei la 2:08,577 - cu mai puţin de-o secundă faţă de recordul său propriu din 2023 [2:07,970]. Deşi în prima manşă de antrenament nu a cedat decât 3 zecimi, Octavian Ciovică n-a avut ce face în cea de-a doua - şi implicit ultima urcare a zilei - unde a pierdut peste 3 secunde. În urma sa - la doar 3 zecimi diferenţă - Jerome France a completat TOP3-ul zilei, scoţând astfel în evidenţă profesionalismul şi nivelul de experienţă cu care abordează nu doar o etapă complet nouă pentru el, ci şi materialul de concurs nou.
Citește și
La categoria absolută a turismelor, acelaşi Horaţiu Ionescu-Cristea - punctând doar în clasamentul TNMVC - a rămas la "butoane" cu un timp de referinţă de 2:14,641 - cu aproape 5 zecimi mai puţin decât băimăreanul Claudiu Făgădar (Mitsubishi Lancer Evo). La alte câteva zecimi în urma acestuia s-a clasat şi Alexandru 'Dodo' Piţigoi (Porsche 992 GT3 Cup), în vreme ce, cel mai rapid turism al categoriei I în matematica CNVC a fost Ferrari-ul 488 Challenge Evo al lui Radu Benea, cu un timp final de 2:17,002. În TOP10-le absolut s-au strecurat şi Dragoş Savloschi (Radical ProSport Evo) - în aceeaşi secundă cu turismele ce punctează doar în Trofeul Naţional Masters, dar şi Costel Căşuneanu (Skoda Fabia RXX) - mai rapid cu numai 2 sutimi decât Benea, respectiv Mihai Leu (Audi R8 GT3 LMS) - acesta din urmă completând clasamentul absolut al celor mai rapizi 10 piloţi ai zilei. Cel mai bine clasat pilot local este George Şchiopulescu cu al său Seat Cupra TCR, acesta ocupând locul al 11-lea în clasamentul absolut al zilei.
Nici manşele de antrenament nu s-au consumat fără evenimente, asta după ce localnicul Răzvan Dan Goşta s-a răsturnat cu Volkswagen-ul Golf IV, dar şi de această dată, consecinţele au fost de natură materială.
Rezultatele antrenamentelor de sâmbătă pot fi accesate aici
Memorialul Werner Hirschvogel continuă mâine - 7 Iulie 2024 - cu un program ce presupune alte două manşe de recunoaştere dar şi cele două manşe decisive, de concurs.
08:30 – Închiderea circulaţiei
09:30 – Recunoaştere, Manşa 4
11:10 – Recunoaştere, Manşa 5
13:00 – Concurs, Manşa 1
15:00 – Concurs, Manşa 2
17:30 – Festivitatea de premiere
18:30 – Deschiderea circulaţiei
Ordinea de start pentru ziua de duminică poate fi consultată aici
Memorialul Werner Hirschvogel este o competiţie automobilistică - parte a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă şi a Trofeului Naţional Masters de viteză în coastă - fiind o acţiune cofinanţată de Consiliul Judeţean Caraş Severin şi Primăria Municipiului Reşiţa. Evenimentul este organizat de Asociaţia Club Sportiv Auto Blic în parteneriat cu Asociaţia Clubul ACM Sport şi se desfăşoară sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.
Mobilitatea pe durata desfăşurării competiţiei este asigurată de partenerul Porsche Timişoara - dealer autorizat al mărcilor Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Porsche şi Cupra.
Partenerii acestui eveniment sunt Invest in Reşiţa, Logics, Omniasig, Restaurant & Pizzerie Rebel, Tractări 24h, Cricova, Vianor & Absolut Auto, Găman Transport, Allmyd Auto
Parteneri media ai evenimentului - Prima Sport, Radio România Reşiţa, Banat TV, Autorally, Caon.ro, Reper24.ro